Facebook navet i Scans mediesatsning

En av våra största mediesatsning i år är på sortimentet Mina Favoriter, ett nytt brett sortiment charkprodukter som riktar sig till barnfamiljer. Läs det jag tidigare skrivit här ->   Det som är kul och nytt för oss är att den största delen av kampanjen är digital. Vi vill ha en interaktion och dialog med och mellan konsumenter. Hela kampanjen knyts ihop på Facebook med en egen sida för Mina Favoriter.

Den digitala kampanjen är uppbyggd kring tävlingar, bloggare och en egen barnmatskategori.
Familjelivs  bloggnätverk får produkter att laga och smaka, för att sedan blogga.
Tasteline  skapas en barnmatskategori som vi äger den första månaden.
På Bonniers sajter med huvudfokus på Allt om Mat  kommer du att hitta våra tävlingar.      

Det är första gången vi använder facebook och vi har redan startat upp sidan, förra veckan hade vi 3000 besökare! Jätteroligt att så många hittat dit. Här vill vi ha en dialog med dig kring recept, tricks och tips om hur man får en trevlig vardagsmiddag. 

Vi kommer även att annonsera i tidningar och synas på stortavlor. Tanken bakom annonserna är ”Man behöver bara ropa en gång!”. Och det syftar på att Mina Favoriter består av produkter som Scan vet att barnen gillar och äter upp. 

Läs hela pressmeddelandet här ->

Kommentera